Rasulullah ﷺ Diutuskan/ Dibangkitkan Sebagai “Rahmat” Bukan Sebagai Laknat Daripada Abu Hurayrah RA, beliau berkata: “Ada orang berkata (kepada Baginda Nabi ﷺ): Wahai Rasulullah, doakanlah kebinasaan ke atas orang-orang mushrikin. Baginda ﷺ bersabda: Sesungguhnya aku diutuskan bukan untuk menjadi pelaknat (yang banyak melaknat); akan tetapi aku diutuskan sebagai rahmat (ke seluruh alam).”

Rasulullah ﷺ Diutuskan/ Dibangkitkan Sebagai “Rahmat” Bukan Sebagai Laknat Daripada Abu Hurayrah RA, beliau berkata: “Ada orang berkata (kepada Baginda Nabi ﷺ): Wahai Rasulullah, doakanlah kebinasaan ke atas orang-orang mushrikin. Baginda ﷺ bersabda: Sesungguhnya aku diutuskan bukan untuk menjadi pelaknat (yang banyak melaknat); akan tetapi aku diutuskan sebagai rahmat (ke seluruh alam).”



(Feed generated with FetchRSS)

source https://www.facebook.com/1499687470298765_2486759631591539

0 Comment "Rasulullah ﷺ Diutuskan/ Dibangkitkan Sebagai “Rahmat” Bukan Sebagai Laknat Daripada Abu Hurayrah RA, beliau berkata: “Ada orang berkata (kepada Baginda Nabi ﷺ): Wahai Rasulullah, doakanlah kebinasaan ke atas orang-orang mushrikin. Baginda ﷺ bersabda: Sesungguhnya aku diutuskan bukan untuk menjadi pelaknat (yang banyak melaknat); akan tetapi aku diutuskan sebagai rahmat (ke seluruh alam).”"

Post a Comment

Thank you for your comments